Nogle gange går det galt, og så vil man gerne hurtigt og nemt kunne fortryde sit køb. For at vi kan godkende et fortrudt køb, skal visse kriterier være opfyldt, så læs disse punkter igennem, inden I opretter en forespørgsel.
Husk, at du nemt kan registrere din retur selv via din medlemskonto.
Her får du også adgang til din ordrehistorik og kan nemt downloade dine kvitteringer.
Som medlem får du også 365 dages returret.
For fabriksfremstillede varer gælder der ingen fortrydelsesret. På produktsiden kan du finde information om, hvorvidt dit produkt er en fabriksfremstillet vare.
Har du brug for hjælp til at registrere din retur, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte vores kundeservice.
- Varen skal være i ny stand. Den må ikke have mærker eller skræmmer, eller på anden måde ændret i forhold til, da den blev pakket ud.
- Instruktionsbøger eller andre medfølgende tilbehør (batterier/oplader/vindskærm) skal være komplette.
- Produktet må ikke være registreret hos producenten (gælder ikke for Festool).
- Produktets originale emballage skal være intakt og uden pletter.
- Produktets originale emballage må ikke være tapet, malet eller på anden måde mærket.
- Når du returnerer et produkt til os, skal det pakkes godt ind, og kun gennemsigtig tape må anvendes direkte på den originale emballage (f.eks. værktøjspakker/kompressorer eller lignende, der kun er blevet leveret i deres originale emballage).
- Forsendelsen skal returneres som erhvervspakke, da vi ikke har mulighed for at hente anbefalede pakker eller pakker til ombud.
Du har 30 dage til at gennemføre din retur.
Eventuel værdiforringelse
Bemærk, at alle ovenstående punkter skal være opfyldt for at benytte sig af et fortrudt køb. Vi forbeholder os retten til at fakturere eventuel værdiforringelse, som produktet har fået på grund af uforsvarlig håndtering fra dig som kunde, efter at vi har kontrolleret varens tilstand ved returnering.
Køb fragthåndtering/QR-kode til retur
Når du køber en fragt fra os, starter vi altid med at sende dig en QR-kode via e-mail, som du derefter kan scanne direkte fra mailen hos nærmeste postombud for at returnere produktet (QR-koden kan kun scannes fra den originale e-mail). Hvis QR-koden ikke kan scannes, kan du læse tallene under QR-koden op for ombuddet, så de kan oprette en fragtseddel. Hvis du har brug for en ny fragtseddel, hvis QR-koden ikke virker, bedes du kontakte os, så sender vi dig en returfragtseddel via e-mail, som du derefter kan printe og tage med til postombudet. Pakken bliver sporbar, og al eventuel kontakt med fragtombude ansvarer vi for. Det betyder også en hurtigere behandling. Ofte er det billigere at købe din retur fragt fra os, sammenlignet med at købe direkte af PostNord eller lignende.
Vi sender en fragtseddel tilbage til din e-mail. Dette sker i kontorstiden, mandag til fredag 08:00-16:30, ikke i weekender og på helligdage.
Hvordan registrerer jeg min retur via Mine sider?
Log ind på din medlemskonto og gå til købshistorik. Der vil du se en liste over alle dine bestillinger. Tryk på "Returner et produkt" for at komme videre.
Bekræft de produkt(er), du ønsker at returnere, og kontroller, at du har valgt det rigtige antal.
Læs venligst vores returvilkår igen og accepter dem. Klik derefter på "Registrer retur".
En bekræftelse på, at din retur er registreret, vil blive sendt til din e-mail.
Venligst bemærk, at hvis du ønsker at returnere en større pakke på eksempelvis en palle, skal du kontakte vores kundeservice.
Fragtpriser, hvis du køber returen af os:
0-10 kg 99 kr
10-20 kg 399 kr
Over 20 kg (palle) 699 kr
Fortrydelseret
Tilfredshedsgaranti 30 dage Vi ønsker, at du som kunde har mulighed for at undersøge de produkter, du har købt hos os. Derfor giver vi dig 30 dages Tilfredshedsgaranti. Hvis du har til hensigt at benytte dig af garantien, beder vi dig om at informere os så hurtigt som muligt, dog senest inden for 30 dage efter modtagelse af produktet. For at vi kan godkende din returnering i henhold til Tilfredshedsgarantien, skal visse kriterier være opfyldt:
- Varen skal være i ubrugt stand/uden mærker eller ændringer, udover dem der var til stede ved udpakning.
- Instruktionsbøger eller andre medfølgende tilbehør (batterier/oplader/vindbeskyttelse) skal være komplette.
- Produktet må ikke være registreret hos producenten (undtagen Festool).
- Produktets originale emballage skal være intakt og uden mærker.
- Produktets originale emballage må ikke være tapet, malet eller på anden måde markeret.
- Når du returnerer et produkt til os, skal det pakkes forsvarligt ind, og kun transparent tape må bruges direkte på den originale emballage (f.eks. værktøjssæt/kompressorer eller lignende, der ikke blev leveret i andet end deres originale emballage).
- Forsendelsen skal returneres som erhvervspakke, da vi ikke har mulighed for at afhente anbefalede forsendelser eller pakker til ombud.
Når du vælger at benytte Tilfredshedsgarantien, er det dig som kunde, der står for returforsendelsen. Du kan købe en returlabel hos os via Hjemmesiden.
Kontakt os via vores kontaktformular for yderligere information.
Ikke-afhentede pakker For pakker, der ikke afhentes af kunden inden for den angivne opbevaringsperiode, forbeholder vi os retten til at opkræve kunden for fragtomkostninger for returforsendelse til Staypro. Dette gælder også, hvis Staypro har sendt produktet til kunden "fragtfrit".
Fortrydelsesret Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage i henhold till Forbrugeraftaleloven
Fortrydelsesfristen begynder at løbe fra den dag, du modtager produktet. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i en ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, vi modtog din meddelelse om, at du fortryder købet. Vi forbeholder os dog retten til at afvente tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen fra dig, eller indtil du har fremsendt bevis for, at du har returneret varen, afhængigt af hvad der sker først. Tilbagebetalingen sker på samme måde som den oprindelige betaling, medmindre vi aftaler andet.
Du som kunde er ansvarlig for eventuel værdiforringelse af varen, hvis du håndterer den i større omfang end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktion. Værdiforringelse kan udgøre op til 100% af varens værdi.
Sådan fortryder du dit køb Den nemmeste måde at returnere en vare på er ved at logge ind/oprette en konto på Mine Sider og gå til din ordre og følge instruktionerne derfra.
Du kan også kontakte os via vores kontaktformular. Vælg kategori "Jeg ønsker at returnere en vare, jeg lige har modtaget", angiv dit ordrenummer, som du finder på din ordrebekræftelse, og angiv hvilke varer du vil returnere. Normalt vil du modtage et svar fra os inden for 24 timer om, hvordan du skal sende pakken tilbage.
Returadresse:
Proffsmagasinet Svenska AB
Industrigatan 14
46740 GRÄSTORP
Sverige
Hvis du foretrækker at bruge fortrydelsesretten, kan du enten sende disse oplysninger til os i en e-mail til info@staypro.dk eller downloade Standardfortrydelsesformularen her og sende den til Proffsmagasinet Svenska AB, Att: Staypro.dk, Box 44024, 10073 Stockholm, Sverige.
Oplysninger, du skal angive:
- Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende vare/varer (varenavn, varenummer) med ordrenummer (ordrenummer)
- Bestilt den (dag, måned, år)
- Modtaget den (dag, måned, år)
- Købers navn
- Købers adresse
- Købers underskrift, kun hvis formularens indhold indsendes på papir
- Dags dato (dag, måned, år)